середа, 18 березня 2015 р.

Ліна Костенко. Щось на зразок балади ,— як вийшли букви з-під моєї влади

Було таке. Я мусила збрехать.
Не те, щоб як, — всього на півсторінки. 
А букви раптом почали зітхать, 
то та, то та тікать навперемінки. 

Приміром, так. Беру я те перо.
І той папір. Писати хочу слово. 
А буква «П», печальна, як П'єро,
— Пробачте, — каже,— я тут випадково. 


Примхливе «Р», перлина парижан,
зробило враз акробатичний номер. 
Кружляло «Ж», жахливе, мов кажан, 
а «Ц» і «Ч» присіли, наче гноми. 

Сичало «С», мов кобра на хвості.
Шкварчало «Ш», і «Ф» взялося в боки. 
І вірне «К» уперше у житті 
Зробило вбік категоричні кроки.

Стогнало «Н», пручалась буква «Ю»,
кусалось «Є», і «Т» кричало: Тату! — 
Сказало «Л»: «На цьому я стою!» — 
ну, тобто прямо з Лютера цитату. 

Слухняне «А» було вже на мазі,
приготувалось заспівати соло, 
перекрутилось на одній нозі,
неначе циркуль,— і замкнулось в коло. 

Котився перстень літерою «О»,
його згубив мізинний палець змісту. 
Тоді взяла я знову те перо.
Як і належить доброму стилісту,— 

так-сяк стулила букви у строфу,
з тих, що були, по кілька варіацій. 
І вийшло : м-м-м...н-н-н...брр...ффу! 
Це швидше так, набір алітерацій. 

Та це ж не все. А що було за тим?
Поки таку звела я огорожу, 
то буква «Я» чкурнула через тин, 
і досі ще знайти її не можу.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...